Szukaj na tym blogu

niedziela, 18 listopada 2018

Nazywam się... Fryderyk Chopin - Józef Wilkoń, Aleksandra Zgorzelska

Seria: Nazywam się...

To kolejna wyjątkowa książka z tej serii, o wielkim Polaku, arcy-zdolnym kompozytorze i pianiście. Wielkim patriocie, piszącym o swojej ojczyźnie i ubolewającym nad jej losem. Kochanym i docenianym artyście największej miary, Fryderyku Chopinie.
Dokładnie, bardzo zrozumiale opisane życie niezwykłego talentu muzycznego. Autorzy uwypuklili jego miłość do życia, do rodziny, do ludzi ale przede wszystkim do ojczyzny. Z ciekawymi ilustracjami.

Fryderyka Chopina nie trzeba rekomendować i anonsować, bo to najbardziej znany na świecie kompozytor. Jego muzyka jest tak finezyjna, że budzi zachwyt i wyzwanie dla wykonawców i słuchaczy. Jego wybitne utwory upajają i przyciągają na koncerty rzesze fanów.
Czytając tą książkę przeniosłam się w czasy współczesne Chopinowi, wielkich ludzi i wydarzeń. Patrzyłam jego oczami na kochającą się rodzinę, ból utraty najmłodszej siostry, entuzjazm do nauki i samorozwoju. Uczestniczyłam w koncertach na salonach warszawskich, wiedeńskich i paryskich. Przeżywałam jego miłości, wzloty i przykrości jego życia towarzyskiego. Poznawałam kolejno pisane dzieła. Podróżowałam z nim do Paryża i Majorki, towarzyszyłam mu podczas jego zmagań z chorobą oraz w ostatnich chwilach życia.
Piękna, pełna ważnych treści książka do obowiązkowego przeczytania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)