Szukaj na tym blogu

środa, 19 kwietnia 2023

Pan Wyrazisty - Olga Tokarczuk, Joanna Concejo

 

To książka na chwilę, może dwie...

Po "Zgubionej duszy" to drugi wspólny projekt Olgi Tokarczuk i Joanny Concejo. Opowieść noblistki porusza kolejną ważną kwestię współczesnego człowieka, a mianowicie, chęć udokumentowania swojego życia na nośnikach, pokazania go w mediach społecznościowych i uzyskania akceptacji, bycia podziwianym, lajkowanym. "Pan Wyrazisty" jest fanem robienia sobie zdjęć, uwielbia podziwiać swoje odbicie ujęte przez ulotną chwilę w kadrze aparatu. Uwielbia się dzielić tymi zdjęciami z innymi i czekać na komentarze, najbardziej te pozytywne. Uwiecznia swoje pozy w różnych sytuacjach, miejscach i okolicznościach. Nieważny staje się odbiór tu i teraz, ważne co zostało uwiecznione i wrzucone do akceptacji innych. Tylko to co pojawia się w sieci stanowi o jego istnieniu. Pan Wyrazisty tak naprawdę żyje w sieci, w realu zaczyna znikać, nie dostrzega swojego odbicia, gdzieś po drodze zagubił siebie, z przerażeniem szuka rozwiązania. Czy znajdzie, jakie i czy go usatysfakcjonuje? Warto przeczytać to przesłanie, bo oddaje dzisiejszą rzeczywistość. 

Jeśli chodzi o pracę Pani Concejo to bardziej podobała mi się w "Zagubionej duszy", w tej zabrakło mi czegoś oryginalnego, powiązanego z opowieścią. Były zdjęcia przerysowywane na różne sposoby, kombinacje z kształtami, fakturami, ale nie przekonało mnie to, nie zachwyciło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)