Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 13 czerwca 2016

Zanim sie pojawiłeś - Jojo Moyes



To książka "chodziła za mną", nawet jak jej nie czytałam była ze mną wraz ze swoją historią.
Historia czasami trochę banalna, ale napisana tak że poruszała moje najczulsze struny.
Zwykła, zakompleksiona dziewczyna, która pozwala swojej najbliższej rodzinie na żarty pod swoim adresem. Nie wie co zrobić ze swoim życiem zawodowym, zwłaszcza po utracie swojej ulubionej pracy w kawiarni, nie bardzo odnajduje się też w swoim związku uczuciowym. Wciśnięta w mały pokoik w domu rodzinnym nie oczekuje od życia zbyt wiele.
Przyciśnięta do muru przez rodzinę podejmuje pracę jako opiekunka 35 letniego mężczyzny po wypadku. Nie ma żadnego doświadczenia, podopieczny jest trudnym charakterologicznie mężczyzną, a cała jego rodzina daleka kulturowo od jej własnej.
Znajduje się w środowisku, którego nie rozumie, ale co podobało mi się w bohaterce, nie zmienia swoich postaw, zwyczajów i zachowania, jest nadal prostolinijna, szczera i prawdziwa, co w świecie konwenansów, sztywnych, fasadowych zachowań wyróżnia ją. Ubiera się niebanalnie i ma mnóstwo wewnętrznej radości i poczucia humoru.
Pomiędzy opiekunką a podopiecznym pojawia się z czasem ponaddźwiękowe porozumienie, przyjaźń, zrozumienie i wsparcie emocjonalne. To bycie razem pomaga im obojgu, jemu bo w życiu którego nie chciał zjawiła się osoba, która wniosła mnóstwo niewymuszonej radości i ciepła, prostych i prawdziwych uczuć. Pobudziła do go działania, spełniła jego marzenia, dała impuls do działań i wykorzystania swoich umiejętności. Dla niej ta relacja okazała się krokiem milowym w odkrywaniu samej siebie, odsłanianiu swojej wewnętrznej skorupy, która była balastem dla działania i rozwijania swoich możliwości.
Nie lubię opisywać książek dosłownie, to można zrobić samemu czytając ja, wolę przekazać moje emocje, uczucia i zachowania związane z czytaniem książki. Historia zawarta w książce przypomniała mi o moich własnych poszukiwaniach i zmianach w życiu. Poruszyła moje potrzeby zadbania o siebie w sensie rozwoju i zmiany stanu obecnego. Fizycznie wzruszyła mnie bardzo. Polecam tę książkę jeszcze ze względu na pewną prawdę w niej zawartą, nigdy nie wiemy co się stanie w naszym życiu, zmiany są możliwe czy to zależne od nas czy te na które nie mamy wpływu. Nigdy nie ma nic na pewno, nic nie jest dane nam na zawsze i nie mamy wiedzy co się nam jeszcze przytrafi. Banały, nie to proste prawdy, o których zapominamy w tym zagonionym świecie.
Sięgnijcie po tę książkę, znajdźcie w niej coś dla siebie. Polecam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)