Szukaj na tym blogu

wtorek, 16 sierpnia 2016

ISIS, państwo Islamskie - Benjamin Hall



Przyznam, że choć książka jest ciekawie napisana, trudno mi się ją czytało, ze względu na tematykę. Czytałam, odkładałam a w międzyczasie czytałam inne, znowu brałam do ręki, itd...
Dużo emocji uruchomiła mi ta książka, emocji negatywnych, min. złość, strach i bezsilność, smutek.
Czuję złość na bezkarność działań ludzi, którzy stworzyli organizację ISIS, na ich bestialstwo, hipokryzję, hedonizm i konsumpcjonizm. Boję się bezradności, którą okazuje świat zachodni wobec działań ISIS. Czuję bezsilność, bo to mnie przerasta i przeraża swoim bestialstwem. Smucę się, bo cierpią niewinne istoty.

Cały czas zastanawia mnie dlaczego ludzie są takimi bestiami, dlaczego czynią takie złe rzeczy względem drugiego człowieka. Czy to naprawdę tylko potrzeba przetrwania, atawistyczne prawo silniejszego, czy już wyrachowany konsumpcjonizm i potrzeba hedonistycznego życia otoczona maseczką ideologii religijnej a podtrzymywana za pomocą metod zastraszających wykorzystujących nowoczesną broń i techniki.

Nie będę obiektywna, bo wcale nie chcę, jak napiszę, że najbardziej złości mnie bestialstwo wobec słabszych, przede wszystkim kobiet. One najbardziej cierpią na tych eksperymentach męskich a najgorsze jest to, że zawsze spotka je krzywda czy to ze strony agresora - jeśli zostanie porwana i zniewolona psychicznie lub/i fizycznie, czy ze strony członków własnej rodziny - potępiona,odrzucona, ukamienowana bo zhańbiona!!!

Jak czytam takie książki to zawsze chce mi się krzyczeć, dlaczego na igraszkach i fanatycznych "zabawach" męskich cierpią kobiety i dzieci. Dlaczego nie skupią się na sobie?! Naiwne pytania, pewnie tak, ale dlaczego ich nie zadawać, czasami podnoszone głośno i na szerszym forum pomagają...

Zastanawia mnie czy znajdzie się ktoś kto spróbuje zatrzymać tą przemoc rozlewającą się na coraz większe obszary i miejsca. A jeśli się znajdzie to kiedy?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)