Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Gawędy o sztuce. XII-XV wiek Bożena Fabiani

Z biblioteki.

Książkę czyta się przyjemnie. Jest napisana ładnym językiem. Tytuł zaś oddaje treść pozycji, bo to gawędy nie opracowanie biograficzne.
Była to moja pierwsza książka z takiego obszaru i pewnie nie prędko podejmę znowu podobną tematycznie lekturę, z racji koncentracji na innych tematach, niemniej nie był to czas stracony.
Poszerzyłam swoją wiedzę o zagadnienia piękne i wzniosłe, poruszałam się bowiem po krużgankach sztuki wyższej. Podróżowałam po renesansowych Włoszech. Poczytałam o niezwykłym Giorgio Vasarim, zbieraczu życiorysów wielkich artystów Włoskich. Zapoznałam się z życiem fascynujących nas do dzisiaj artystów i ich zaplecza. Autorka  przytoczyła  ciekawostki, anegdoty a wszystko ze znawstwem, smakiem i swobodą.
Lekki przewodnik po świecie malarstwa i rzeźby doby renesansu dla każdego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)