Szukaj na tym blogu

sobota, 27 października 2018

Zdrowe przetwory 80 przepisów. Konfitury, kiszonki, pesto i wiele innych... - Naklicka-Kleser Jolanta


Kiedy w połowie września będąc w bibliotece zerknęłam na regał z nowościami, ta książka przyciągnęła mój wzrok. Z jakichś powodów trafiła do mnie w porę adekwatną dla zachowywania tego co daje natura w słoikach. Zwyczajowo nie interesują mnie książki o przetwarzaniu żywności, bo są zbyt skomplikowane i wymagające jak na moje kulinarne chęci, ale ta mnie zainteresowała ze względu na prostotę przepisów, możliwości komponowania warzyw i owoców i piękne zdjęcia. Pierwszy raz przeczytałam całą książkę z przepisami i zachciało mi się z niej skorzystać, bo smakowitość jaka płynie z opisów namawia do spróbowania własnych sił w robieniu przetworów na zimę a łatwość wykonania wręcz sprawia przyjemność.
Książka to nie tylko wspomniane przepisy to także podstawowa wiedza dotycząca przetworów, rozumienia rodzajów przetwarzania i niezbędne przygotowania przed finałem spektaklu. Zawiera też opisy szczególnie zdrowych przypraw lub dodatków. Autorka zapisała w książce zarówno przepisy tradycyjne i najbardziej znane jak i wręcz eksperymentalne. W przepisach zawarła recepty na kiszonki, marynaty, sosy, ajwary i soki.
Polecam tą prostą, pomocną i ciekawą książkę o zachowywaniu smaków, kolorów i zapachów przez mało słoneczne miesiące.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)