Szukaj na tym blogu

sobota, 4 lutego 2023

Przewodnik po warszawskich blokowiskach - Jarosław Trybuś

 

Minęło już kilkanaście lat odkąd książka została wydana i wiele się zmieniło w krajobrazie warszawskich blokowisk, niektórych budynków przybyło, inne wyburzono lub zmieniły zastosowanie, jednak same opisy historycznych założeń, informacje o twórcach i ich wizjach, zdjęcia z epok i późniejsze są ciekawe. Ogólnie ujmując choć opracowanie trąci już myszką, daje obraz rozbudowy stolicy i przypomina interesujące fakty z jej przeszłości.

Bardzo podobał mi się wstęp, który dał szerszy ogląd idei odbudowy stolicy w poszczególnych latach, projekty, pomysły, możliwości, kłopoty. Podobały mi się też wstępy do poszczególnych rozdziałów o blokowiskach. Szczegółowe opisy były dla mnie bardzo nierówne, bo nie wszystko co zostało wspomniane dla danego blokowisko miało jakieś większe znaczenie, a dla niektórych istotnych miejsc zabrakło mi fotografii. 

Ogólnie rzecz ujmując warto wziąć ją do ręki jako zapis historii Warszawy i zobaczyć jakie zmiany zaszły obecnie. Warto też dowiedzieć się jaka historia wiąże się z miejscem, w którym się mieszka. Poza tym przewodnik jest napisany zwięźle i zgrabnym językiem, dlatego polecam sięgnąć po tą książkę.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)