Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Róża - Róża Thun



Książka nie pozwalała mi się oderwać, odłożyć, zostawić na dłużej.
Książka zawiera szczegółowy opis życia od dzieciństwa do chwili podjętej misji w Parlamencie Europejskim.
Chwilami miałam wrażenie, że  to chyba za dużo zdarzeń jak na jedną osobę, ale jednak.
Życie bohaterki zaciekawia, pobudza do działania i poszukiwań, nie poddawania się, wyciskania z życia ile się da i ile można. Poruszająca książka o kobiecie niezłomnej, napędzanej do działania, właścicielki siły i niespożytej energii. Czytając tą książkę miałam poczucie zazdrości, że ja tak nie dam rady, nie potrafię, nie mogę. Fakt, jestem inna, uff. Niemniej wyobrażam sobie, że musiała być dobrze zorganizowana, pozytywnie nastawiona z zapleczem wiary i przekonaniem o możliwościach własnych i najbliższych.
Miała szczęście urodzić się w domu gdzie jej mózg działał na najwyższych obrotach, chłonęła ludzi - intelektualistów - odwiedzających jej ojca, ich przemyślenia, dyskusje i działania. Wszystko co działo się wokół niej a co potem robiła z całą świadomością ma miano poczucia głębokiego sensu i przekonania w słuszność działania.
To kobieta świetnie wykształcona edukacyjnie i intelektualnie, obyta w świecie, otwarta, tolerancyjna, mądra i życzliwa.
To też spełniona i szczęśliwa żona i matka czwórki dzieci. Chyba ogólnie słowo spełnienie do niej pasuje, bo tak układała i dalej układa swoje życie, aby nie marnować możliwości do robienia rzeczy ważnych, które podsyła jej życie.
Była osobą lubiącą zwiedzać świat, i jak za młodu robiła to spontanicznie, autostopem tak teraz robi to dalej, ale już w ramach planów i obowiązków, niemniej dalej z pasją i potrzebą działania.
Takich kobiet, takich ludzi a teraz jeszcze polityków chciałoby się jeszcze więcej, bo działają zamiast siać niepokoje albo udają, że coś robią...
Polecam bardzo tak ogólnie, ale też ze względu na walory podróżnicze (Katmandu).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)