Szukaj na tym blogu

niedziela, 11 września 2016

Podróże

 Podróże,
to po książkach moja druga pasja, chociaż obecnie mocno ograniczona przez okoliczności domowe. Zazwyczaj organizuję je sama, chociaż mam takie miejsce do którego lubię powracać a do którego taniej jest polecieć z biurem podróży. Uwielbiam mieć nad tym piecze i kontrolę, sprawdzać się w roli organizatora. Mam swoje sprawdzone strony informacyjne z których czerpię wiedzę o możliwościach podróżowania na moją kieszeń. Czytam blogi ambitnych podróżników albo fora o tejże tematyce. Przygotowuję się do wyjazdów zbierając informacje i materiały o miejscach do których się udaję.
Marzenia o podróżach realizuję teraz czytając książki o podróżach, jakże by inaczej:) Dlatego chcę tym książkom poświęcić osobny wątek, najpierw jednak wymienię te które przeczytałam w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Będą to książki wspomnienia, ale też poradniki i informatory. Część wypożyczyłam, ale większość pochodzi z moich prywatnych zbiorów.
Zdjęcia mojego autorstwa:)

Kinga Choszcz:
- Pierwsza wyprawa: Nepal
- Moja Afryka
- Prowadził nas los 

Marta Owczarek, Bartłomiej Skowroński 
- Byle dalej. W 888 dni dookoła świata 

Kacper Godycki-Ćwirko  
- Sprzedaj lodówkę i jedź dookoła świat 

Kazimierz Nowak 
- Rowerem i pieszo przez Czarny Ląd 

Danuta Gryka 
- Pół świata z plecakiem i mężem 

Tomasz Michniewicz: 
- Samsara 
- Swoja drogą  

Aleksandra Pawlicka 
- Światoholicy.... 

Anna Kuziemska
- Pępek świata. Z dzieckiem w drodze 

Anna i Krzysztof Kobus 
- Smoki i smoczki, z dziećmi przez Azję

Marzena Filipczak: 
- Jadę sobie. Azja. Przewodnik dla podróżujących kobiet. 
- Między światami 
- Lecę dalej. Tanie podniebne podróże. 

Martyna Wojciechowska: 
- Kobieta na krańcu świata 
- Kobieta na krańcu świata 2  

Dorota Katende
- Dom na Zanzibarze

Basia Meder: 
- Babcia w Afryce 
- Babcia w pustyni i w puszczy 

Rita Golden Gelman
- Zawsze o tym marzyłam 

Na tę chwilę tyle, książek było oczywiście więcej, ale pamięć zawodzi i archiwum "zamknięte":) 
Niemniej jeśli mi się jakaś pozycja przypomni to nie omieszkam jej tu zamieścić.

Jeśli macie jakieś własne ulubione książki o podróżach podzielcie się nimi proszę.
 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)