Szukaj na tym blogu

czwartek, 8 grudnia 2016

Mama Mu sprząta - Wieslander Jujja, Wieslander Tomas



Tym razem chciałam przypomnieć serię o Mamie Mu, do której ilustracje wykonał Sven Nordqvist. Dla mnie wyjątkowo zabawne historyjki, o krowie która przełamuje stereotyp związany z krowami, żyje tu i teraz i robi to czego nie "wypada" robić tylko dlatego że jest się np. właśnie krową. Realizuje swoje pomysły nie zniechęcona niczym i nikim. Towarzyszy jej pan Wrona, "głos" rozsądku i "wszelakiej mądrości", który stara się torpedować pomysły Mamy Mu, często z odwrotnym skutkiem niż zamierzony.

Historie Mamy Mu bawią, uczą i pobudzają ciekawość, bardzo zachęcam do zapoznania się z nimi.

Nadeszła wiosna, porządki czas zacząć. Mama mu zaangażowała się w odświeżenie swojego domu. Przetarła okno ogonem, postawiła doniczkę z zawilcami na parapecie. Ech, od razu poczuło się wiosnę...
Jej towarzysz, Pan Wrona krytykuje jej minimalistyczne działania porządkowe i sam zabiera się do pracy. Czyni to z rozmachem i ze zwykłą sobie bufonadą.
Efekty jego zakrojonej na szeroko skalę "pracy" widać po całym podwórku: rozrzucone siano, białe krowy i obora po użyciu farby. Nie zrażony swoimi pomysłami Pan Wrona gasi na koniec światło, aby nie widać było jego sprzątania. Ten pomysł najbardziej przypadł mu do gustu, za to Mama Mu rozsądnie oceniła, że to zwykłe oszukaństwo.

Kiedy czytałam te książeczki robiło mi się cieplej na duszy. Dzieci i dorośli rozluźniali się i uśmiechali bez wysiłku....

Z serii polecam także:
  • Mama Mu na huśtawce,
  • Mama Mu na sankach,
  • Mama Mu buduje,
  • Mama Mu nabija sobie guza,
  • Mama Mu na rowerze,
  • Mama Mu czyta,
  • Mama Mu na drzewie i inne historie

szczególnie przed świętami: Wigilia Mamy Mu i Pana Wrony

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)