Szukaj na tym blogu

niedziela, 21 października 2018

Kawa - Elisabeth Bangert, Christine Mahrle


Chciałam poczytać o kawie, napoju, który towarzyszy mi o poranku i lubię małe celebracje z nim związane. Chciałam dowiedzieć się kiedy, dlaczego i skąd przypływa do Europy. Gdzie i w jaki sposób się ją uprawia, co wpływa na jej smak, zapach i jakość. Interesowało mnie na czym polega praca przy kawie, itd, itp.
Ta książka nie spełniła moich oczekiwań w tym zakresie, nie odpowiedziała na moje pytania, nie zaspokoiła mojego pragnienia informacji. Autorki skupiły się raczej na marketingowych walorach kawy. Informacje o genezie kawy były tylko opisane pobieżnie. W książce czytelnik znajdzie informacje o rodzajach kawy, rozmieszczeniu jej upraw na naszym globie, o właściwościach kawy, ale przede wszystkim co można z kawy przygotować i na jakie sposoby podaje się kawy w poszczególnych krajach.
W książce jest dużo ładnych, apetycznych zdjęć z charakterystycznymi kawami podawanymi w krajach, a nawet w regionach i kawiarniach. Jest też sporo przepisów na desery z kawą.
To ładna książka, może być przydatna dla lubiących przyrządzać sobie kawę na różne sposoby z dodatkami zwłaszcza mlecznymi. Ogólnie przyjemna i elegancka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja ciekawość obejmuje również zdanie innych, dlatego miło mi będzie jeśli zechcecie podzielić się ze mną swoją opinią na przeczytany temat :)